اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بدهی‌های میلیونی مدارس خراسان‌جنوبی/ بیماران اوتیسم از نبود مراکز آموزشی رنج می‌برند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته مدارس استان تنها در یک دوره از مصرف آب، برق و گاز معاف شدند که آن هم فقط در تابستان بوده، گفت: مدارس استان 67 میلیون تومان در قبوض آب بدهی دارند.

 بدهی‌های میلیونی مدارس خراسان‌جنوبی/ بیماران اوتیسم از نبود مراکز آموزشی رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عصر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، جمعی از مسؤولان شهرستانی و استانی و به ریاست استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

 محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به تشریح اقدامات این نهاد در سال گذشته پرداخت و گفت: پرداخت کمک هزینه حمایتی شامل جراحی کاشت حلزون، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی و خدمات پاراکلینیکی، سنجش رایگان بیش از سه هزار دانش‌آموز عشایر و کسب بیش از 20 رتبه اول تا سوم جشنواره الگوهای برتر تدریس از اقدامات این نهاد بوده است.

وی با اشاره به تسریع در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان و تحقق منویات رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» افزود: در این راستا برپایی نشست‌های تخصصی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، گردهمایی مدیران آموزش و پرورش، دیدار چهره به چهره مدیرکل با دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدارس استان در انشعابات برق، آب و گاز بدهی دارند، اضافه کرد: تاکنون هنرستان «هنرهای زیبا» در استان وجود نداشته که با پیگیری‌های انجام شده و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد این هنرستان در استان راه‌اندازی شده است.

بیماران اوتیسم نیازمند مراکز آموزشی

مرضیه بااطمینان مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی با اشاره به بیماری «اوتیسم»، گفت: این بیماری نوعی اختلال رشدی و از نوع روابط اجتماعی به رفتارهای ارتباطی، کلامی و غیرطبیعی مشخص می‌شود.

وی از شناسایی 204 دانش‌آموز دچار اختلال اوتیسم و تحصیل 24 بیمار اوتیسم در استان خبر داد و افزود: ساخت مرکز اوتیسم در استان از ضروریات است چراکه نبود این مرکز سبب ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان و مهاجرت آن‌ها به سایر استان‌ها شده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی تشخیص و شناسایی به‌موقع این دانش‌آموزان جهت مداخله زودهنگام، طراحی برنامه آموزشی و درمانی منسجم ویژه دانش‌آموزان، ارائه خدمات توانبخشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب و استاندارد ویژه این دانش‌آموزان را از جمله اهداف ضرورت ساخت مرکز مستقل اوتیسم در استان ذکر کرد.

سکینه طیبی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود متوفیان فرهنگی در هفته معلم افزود: از سال گذشته تاکنون 48 فرهنگی در استان فوت کردند.

بدهی67 میلیونی مدارس به شرکت آب

وی با اشاره به پرداخت قبوض آب، برق و گاز مدارس ادامه داد: مدیران عامل آب، برق و گاز باید این همراهی را داشته باشند که چگونه مصرف در مدارس کاهش یابد و مدیران در مدارس اضافه مصرف نکنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته مدارس استان تنها در یک دوره از مصرف آب، برق و گاز معاف شدند که آن هم فقط در تابستان بوده، اعلام کرد: مدارس استان 67 میلیون تومان در قبوض آب بدهی دارند.

طیبی میزان مطالبات و معوقات فرهنگیان استان در سال 96 را مبلغ 17 میلیارد تومان و در سال 97 مبلغ 91 میلیارد تومان ذکر و بیان داشت: در سال جاری با تخصیص اعتبار مطالبات خرید خدمت، امتحانات و حق‌التدریس فرهنگیان در سال 96 پرداخت شد.

بدهی 253 میلیونی مدارس به شرکت برق

محمدابراهیم شرکا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه قبض‌هایی که صادر می‌شود شامل برق‌های مصرفی و ارزش افزوده آبونمان و برق است، تبیین کرد: مدارس از بهای برق مصرفی معاف اما از پرداخت ارزش افزوده معافیت نشده‌اند.

وی عنوان کرد: در صورتی که مدارس الگوی مصرف را رعایت کنند در همان دوره معاف می‌شوند یعنی نسبت به دوره قبل آن 10 درصد مصرف کم شده باشد و مدارس استان سال گذشته 253 میلیون تومان بدهی در خصوص قبوض برق دارند.

رضا یکه‌خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و 486 دانش‌آموز در رشته فنی و حرفه‌ای و شش هزار و 522 دانش‌آموز در رشته کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد هفت هزار و 608 نفر دانش‌آموز پسر و چهار هزار و 400 دانش‌آموز دختر هستند.

وی با اشاره به فعالیت 49 هنرستان فنی و حرفه‌ای شامل 24 هنرستان دخترانه و 25 هنرستان پسرانه و 74 هنرستان کاردانش شامل 32 هنرستان دخترانه و 42 هنرستان پسرانه در استان، افزود: عداد رشته‌های فعال در این هنرستان‌ها 73 رشته است.

راه‌اندازی هنرستان«هنرهای زیبا» نیازمند اعتبار 400 میلیونی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خواستار تخصیص اعتبار جهت ساخت فضای مورد نیاز هنرستان «هنرهای زیبا» در استان شد و بیان داشت: اهداف حوزه تخصصی این هنرستان شامل تعالی ارتقای تعهد و تخصص به عنوان یک برنامه مصوب جهت تربیت هنرمند متعهد برای آینده و ارتقای سطح فرهنگ عمومی با تأکید فرهنگ اسلامی و جذب هنرجویان مستعد و خلاق هنری به منظور ترویج هنرهای ملی و بومی در راستای تربیت پرورش هنرمندان کارآمد است.

 یکه‌خانی تبیین کرد: در حال حاضر هنرستان «هنرهای زیبا» در مدرسه هیات امنایی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند واقع شده و در سال اول برای راه‌اندازی و تجهیز این هنرستان نیاز به 350 تا 400 میلیون تومان اعتبار است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول